lördag 23 november 2013

Ledig lördag med massa kärlekmums

Såna här morgnar bara älskar jag! 

Vaknar upp långsamt utan väckarklocka, lite lördagsradio och sen kila upp och sätta på kaffet. Jag tänder ljus. Mannen läser tidningen och jag greppar kameran. 

baka kärleksmums, snoddas

Jag får hjälp att fota gårdagens bakade kärleksmums och det där charmknippet får mig att bubbla av glädje inombords. 

Och inte rör hon kakorna, nejdå! 
 Men jag kan hålla med om att hon är väldigt snubblande nära. Men bara nära.

kärleksmums, baka, flatcoated retriever, baka snoddas

 Sen är det frukostdags och vårt stadiga hundtrick "hämta krokodil + insmickrande blick = godis" fungerar alldeles utmärkt!

flatcoated retriever

 Nu ska vi fortsätta dagen i samma anda tänkte jag. Med 16 dagar kvar tills BF så tar jag dagarna lite som de kommer. 

Jag jobbar inte mer nu på ett bra tag utan passar på att ta det lugnt och njuta av tiden som är just nu. Jag håller på att hoppa in i känslan av att något nytt är på gång. 

Känns som en bra plan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar