fredag 22 november 2013

Inspiration på nätet och att sy ett babynest

Jag köpte för ett tag sen ett mönster på ett babynest. Ett babynest är som en liten sovplats för bebisen. Med snören justerar man storleken så att bebisen alltid har det lite trångt och mysigt, som i mammans mage. Den kommer att bli perfekt att ha mellan oss i sängen eller i soffan.

Jag hade bara inte hittat det rätta tyget så jag letade runt på nätet efter inspiration och när jag såg detta så bar det av raka vägen till Åhléns för att köpa tyget. Det är faktiskt ett påslakan som med den där sköna pastellfärgen och med de två olika mönstren passade perfekt in i min bild av hur det skulle se ut. Och tack vare att jag fann det fina tyget inne hos Emma så fann jag också en väldigt fin blogg. Tack Emma för tipset!

babynest, sy babynest, åhlens påslakan 




Så nu är det klart - mitt första egensydda babynest. Mönstret är  från Stoff & Stil men jag ändrade lite. Jag har haft plattvadd i botten men runt om fyllde jag istället med kuddfyllning. Billigaste kudden ever härifrån. Jag ville ha en ganska stadig ring runtom och tyckte det blev jämnare fyllt med innerstoff av kudden än om jag skulle använt plattvadd. 

Nu önskar jag er alla en riktigt härlig fredag och en skön kommande helg!

Kram/Pernilla



6 kommentarer:

  1. Så smart! Och vad fint det blev, duktig du är! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Å himmel så sött och va duktig du är på att sy!
    Ha de fint i helgen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilket fint! Vi köpte ett till vår son när vi väntade honom... det var superbra, använde det jättemycket!

    SvaraRadera
  4. Tack fina ni! Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, jag har letat tyg aslänge, sen trillade jag in på EMMAs blogg och jag blev kär!! Jag ska inhandla detta påslakan i helgen och sy ett jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ha det så kul i helgen då, jag har använt mitt babynest sååå mycket. Jättekul att sy själv!

      Kram

      Radera