onsdag 27 november 2013

Höggravid och stämningsfull julmarknad


Matte och blivande mamman har nu gått in i vad som kallas föräldraledigheten. Med knappa två veckor kvar till beräknat datum så känns det perfekt att få varva ner och ta det lite lugnare. 
Jag gör lite vad som faller mig in och vad jag orkar med. 

Magen är stor nu och vi tänker nog samma sak här hemma- det borde vara dags snart.
 
höggravid, gravid, v 39, flatcoated retriever

I söndags åkte mannen och jag in  till julmarknaden på Liseberg. Så mysigt med den stämningsfulla belysningen och att få provsmaka allt gott de säljer.
Vi handlade en krämig whiskeyost, vildsvinskorv, godis och så åt vi churros. Ska det va så ska det va!

Idag ska jag träffa finaste vännen E. Blir en tur till Stoff & Stil och så drar vi hem till mig och fikar och pratar, det brukar vi lyckas med alldeles utmärkt!


5 kommentarer:

  1. Åh, gullehund! Va lyxigt att kunna handla på Stoff & Stil utan att vara förvisad till hemsidan förresten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns lyxigt att ha det så nära. Alltid lättare att gå in och se tygerna på riktigt innan man bestämmer sig.

      Radera
  2. Hej Pernilla,vilken lyckost du är som har så nära till Stoff & Stil! Hoppas att du hittade något kul.Å oj vad jag blev sugen på kärleksmums när jag tittade in här :-)
    Varm hälsning Johanna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild!

    Mysigt med julmarknad, det brukar ju finnas en hel del godsaker!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :Nej, gå och småäta på en julmarknad är aldrig fel ;-)

      Radera