tisdag 5 november 2013

Något stort är på gång och jag boar med att sy lite

Det är inte bara jag som börjar inse att ankomsten av en ny familjemedlem börjar närma sig. Fjärilar i magen, så där lite lagom, har vi nog alla här hemma nu.

Idag hos barnmorskan räknade vi till v. 35 + 0. Jag säger hellre v. 36. Vi lyssnade på de fina hjärtslagen och lillen i magen höll på i full gång med nån slags akrobatövning samtidigt. Det kändes jättebra och roligt att den var vaken och pigg just då.

Vi har en gammal flätad tvättkorg här hemma från mannens mamma. Den jag inrett med mjukt skydd upp på sidorna och sytt ett litet påslakan av ett gammalt handbroderat lakan från min mamma. Det ska bli en kudde med samma brodyr också.

Tänkte att korgen kan bli en perfekt extrasäng att ha med sig där den behövs.

gravid, boar, sy påslakan till baby

4 kommentarer:

  1. Åh då är det inte länge kvar nu! Spännande! Wilma undrar nog vem som ska bo i den fina korgen :)
    Tack för tipset om min header, ska se om sonen kan hjälpa mig i helgen. Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att följa deras "syskonkärlek" som jag tror och hoppas att det blir.

      Bra att få hjälp sonen med headern, hoppas det löser sig.

      Kram!

      Radera
  2. Åååååå, så fint det blev! Och W är så vacker! Vet ni om det blir en pojke eller flicka?
    Tack för din gulliga hälsning inne hos mig :) Stora kramen!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Då är det beräknad nedkomst det här året då?
    Ha de så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera