lördag 30 november 2013

Fotoinspiration

Kikar in en snabbis, måste bara visa er vad jag hittade idag! 

En fotobok full med inspiration som får följa med mig ner i soffan alldeles snart. 
 Till varje bild berättar fotografen om hur bilden kom till, kommer med sina bästa fototips och beskriver vägen till den färdiga bilden - alltså talar om vilka justeringar som gjorts i bildredigeringen.

Egentligen skulle jag ta med mannen till julmarknad på Bruket idag, men p.g.a den vanligt förekommande gravida åkomman "att-lyckas-blanda- ihop-eller-helt-glömma-bort-vad-som-helst" så hade jag tagit fel på dag. Så ståendes där på den tomma parkeringen blev det till att tänka om ...

... Scandinavian Photo ligger inte långt därifrån!

foto, fototips, inspiration, nilla nyfiken
nilla nyfiken, fototips, inspiration

Att kliva in på Scandinavian Photo är som att vara barn på julaftonen. 

Jag frågade lite om studioblixtar. Det är något som jag verkligen vill lära mig mycket mer om.

Mannen hör sig för om ett batterigrepp till vår systemkamera. Till det ingick även en trådlös fjärrkontroll som fungerar via IR. Väldigt bra!

Så istället för julmarknad så kom vi hem med ett batterigrepp och en bok full av inspiration!

Ha en fin lördagskväll!

Kram
Pernilla

12 kommentarer:

  1. Vad kul att dagen blev lyckad ändå! Jodå jag kommer ihåg hur förvirrad man var ;) kramis Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det inte bara är jag ... ;-)

      Radera
  2. Halloj!
    Glad att du kikade in hos mig för då hittade jag till dig :O)
    För ikväll när jag stod frusterande och fotade med min blixt och
    var inte alls nöjd, kom mannen min med ett par tips & genast blev
    det bättre ;O) och det var bilderna på kvällens inlägg. Kul med det besöket istället
    och fjärrkontrollen, riktigt bra köp där ;O) för en "fotograf" vill stå bakom kameran inte
    framför, men här kan man "leka" och ha konroll på allt hihi.
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att få tips sådär. Då ska jag hoppa in och kika på dom nu! :-)

      Radera
  3. Vad härligt att hitta annan inspiration. Passar på att säga lycka till om lille babyn snart kommer och var rädd om dej och ta det lugnt

    // Lissen

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, kan verkligen rekommenderas. Fin julklapp!

      Radera
  5. Å så inspirerande! Njut!

    /Tatjanis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inspirerande var den och väldigt vackra bilder!

      Radera
  6. Det ser ut att vara en bok som jag mer än gärna skulle krypa upp i soffan med. Kanske man kan önska sig en sådan av tomten ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera