tisdag 3 december 2013

Värmande fikastund och besök på favoritaffären

Igår tog jag en tur in till stan och träffade en kär gammal vän som jag inte sett på hela hösten. Vi tog en fika inne på mysiga Da Matteo och vi hade så mycket att prata om. Riktigt mysig stund var det! 

Sen kilade vi in i butikerna runt om Magasinsgatan, bl.a min favoritaffär - Artilleriet
Hamnar alltid i den där sköna stämningen när jag kliver in där.

artilleriet, nilla nyfiken
(eget kollage med bilder från : Artilleriet)

På vägen hem hoppade jag in hos Floramor & Krukatös. Blomsteraffären med även de vackraste inredningsprylarna och jag fick med mig hyacinter hem och ett fint rådjurspar som passar perfekt nu inför jul. Har inga bilder än för det är så jäsiken mörkt idag men det kommer. 

En sväng in på tygaffär´n också och handlade lite smått o gott. Det får ni också se senare!



5 kommentarer:

  1. Hej Pernilla!
    Låter som en toppenmysig dag!

    Åh vad spännande att du väntar smått, grattis grattis! :)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny, ja nu får h*n komma när som helst!

      Radera
  2. Halloj!
    Låter som du haft en riktigt mysig dag.
    Kyrkljus säljer dom i massor just till advent, jag gillar dom för att
    dom är så kraftiga och håller väldigt länge.
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, det ska jag hålla utkik efter i affären!

      Radera
  3. Tack för fina butiktips,måste bli ett besök nästa gång det blir Götet :-)
    Varm hälsn J

    SvaraRadera