måndag 9 december 2013

Idag är det BF och ingen bebis än i sikte

Idag är datumet vi så länge längtat till, beräknad förlossningsdag! 
Men än så länge ligger bebisen nog skönt där inne och laddar, för inget har hänt än. 
Inatt trodde jag att det var dags, hade ont i magen och det stegrade till framåt 03.00. Sen somnade jag om och i morse var allt som vanligt igen. 

bäddset spjälsäng H&M Home, gravid v 40, BF
 Bäddsetet kommer från H&M Home, spjälsängen "Kaxholmen" och spjälskydd köpt på Storken.


Här hemma går vi verkligen i väntans tider. Igår vankade jag och mannen av och an. Vi var iväg en sväng och handlade lite småsaker, köpte med oss fantastisk kinamat hem och sen såg vi på en film. Så mysigt! Somnade lite i soffan. Vaknade och ställde in spjälsängen i vårt sovrum. Jag klippte till lite tyg som jag sytt snuttefiltar och bebisscarfes av idag.

Nu väntar vi bara på att den där lille goa krabaten ska anlända till världen!

Som vi längtar nu! Tänk att en  liten parvel ska ligga i den där sängen snart, väldigt snart!
Från att känna sparkarna i magen få känna och hålla i den lilla goa människan, på riktigt. Vara nära.

Stort och magiskt!

Önskar er en fin start på veckan!
Kram

Pernilla

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt att er tid nu är inne. Själv känner jag mig också som att jag bara vankar trots att det inte är dags förrän i början på April. Om man inte visste skulle jag tro att jag hade minst tre små därinne, stor som ett hus trots att jag inte gått upp ett gram.
    Hoppas på bebis hos er idag då och att allt går toppen

    Kram Teres

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också varit stor hela tiden, och inte gått upp speciellt mycket i vikt. Folk undrar om det bara är en där inne... och det är det! En som jag tycker ska komma ut väldigt snart :-)

      Radera
  2. Åh, så spännande! Förstår att ni längtar. Jag var också helt övervänt flera veckor innan BF!
    Lycka till och sköt om dig.
    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har infunnit sig nån duracellvariant i mig idag, bakat lussebullar och sytt! Nu ner i soffan framför tv:n. Tack för din hälsning här hos mig!

      Radera
  3. Åh vad mysigt och spännande, det är verkligen en gåva. Våran grabb är 16 år men jag minns graviditeten och förlossningen som igår...vill inte glömma. Lycka till och ta hand om dig.
    Fin blogg du har.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Inget är som väntans tider...;)
    Men nu har ert lilla mirakel kanske kommit..?
    Kram Anna

    SvaraRadera