måndag 16 april 2012

Verktygen i högsta hugg

Jag har glömt att berätta, vi har tagit bort våra "pizzavalv" i köket och in till rummet. Ja, precis så beskrev en hantverkare våra runda öppningar när han var här och kikade.

Det blev dock inte den hantverkaren som tog bort valven utan kära pappa-snickaren! Nu är fodren målade och i dag tar vi oss an resten av köket som verkligen längtar efter att bli helt klart.

En segdragen historia det här men men ... tapeter ligger och väntar och idag tar herr Maräng spacklet och slipmaskinen i högsta hugg för att komma ett steg närmare finalen ... Jag kan tyvärr inte bistå med mycket mer än att med mitt inbyggda kontrollbehov stå brevid och kolla så allt går rätt till.
Jorå, det kan jag erkänna, och det vet mannen om också, stackarn. :-)


En enda röra av saker på köksbordet, men senaste numret av Allt i hemmet ska jag ta bort - lovar. 
Allt för att mannen ska få arbetsro....



3 kommentarer:

  1. Vi har också ett "pizzavalv" som min sambo går och blänger på. Det bör tas bort, det håller jag också med om.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Spännande med renoveringen :) Rolig benämning på valvet, och faktiskt ganska sant..

    Har också det senaste numret av Allt i hemmet, tyckte den var otroligt inspirerande! Speciellt avsnittet om brocante chic.

    Ha det gott!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  3. Ha ha, det var roligt pizzavalv!! Tur det är borta nu då;-) Lycka till med tapetserandet nu=)
    Kram Anna

    SvaraRadera