torsdag 17 januari 2013

Krispigt vintervitt ...

 ... är torsdagstemat på Fabriken denna veckan, där jag ansöker om att få vara medlem. 

Termometern visar på - 5 grader idag, och vi har verkligen vitt på marken. När adventsstjärnorna åkt ner i låddan och det fortfarande är långt till att gå ut och ta en kaffe på altanen så tycker jag det känns riktigt skönt att ha den där snön. Det ljusar upp tillvaron och skiner dessutom solen på snön är det ofantligt vackert!

Vår favoritslinga på promenaderna är runt fågelsjön. Fågeltornen, utkikerna och alla vackra björkar imponerar på nytt varje gång jag går där, oavsett årstid. Nu är det vackert!



En flat-vovvsing vet inte till sig av glädje när snön är här. Borra in nosen i snön - värsta roligaste grejen ju! :-)



Jag köpte en bok innan jul om att virka snöflingor. Tunt garn skulle det vara. De blev ju sådär pluttenuttiga, och förutom virkglädjen så tänkte jag- vad ska jag ha dom till???

Sen kom jag på att jag skulle prova att göra samma flinga fast med tjockt trikågarn.
Var mycket roligare! Så nu har jag ett nytt underlägg till köket. Passar perfekt ju!

Virka, snöflinga,

Fler bidrag till torsdagstemat hittar ni HÄR

Gårdagens "Partylite" gick strålande,  det var så mysigt att vänner och kollegor kom hem hit. Vi doftade på ljus, handlade och sen blev det ost, kex och vin plus hemmagjord äppelpaj!

Imorgon bär det av mot Stockholm och Formex-mässan. Oj oj så kul det ska bli!

Kram på er!







7 kommentarer:

  1. Låter att ni hade riktigt roligt på partyt! Har de så trevligt i Stockholm!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Men översta bilden!!
    Där skulle jag vilja sitta på en renfäll och andas. Ser ju hur härligt som helst ut!
    Hoppas att du får kul på formex, jag åker ev dit imorgon=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Oh finns det något mönster till den där fina virkade? =D

    SvaraRadera
  4. Ja men visst, frukost är det bästa som finns, I love it! =D

    SvaraRadera