torsdag 10 januari 2013

Favorit i repris

Så fort det blir januari så köps här hem tulpaner. Jag vill vill VILL att det ska gå undan nu. 
Ja, med vintern alltså. Snön kan förvinna tänker jag och snart är det dags att sätta frön. 
(Inte så noga vilka frön, bara det är frön liksom.) 

I somras byggde vi vårt eget växthus. Jag kunde höra mig säga till mannen: "Jag går in i växthuset en stund... ska bara stå där lite..". 
För mig var det en magisk känsla och jag älskade det. Att bara stå där och titta på allt som höll på att växa fram, värmen, fukten, dofterna och att gå och pyttsa på lite vatten i krukorna. Det var härligt! 


Så en favorit i repris tack! Väntar på vårsolen och värmen så ska fröna i jorden igen. Åh, så jag längtar! 

Temat på Fabriken idag är just "Favorit i repris", gå in och kika på fler bidrag där. Jag är ännu inte medlem men ansöker om att få bli det.














4 kommentarer:

  1. Åhh.. jag längtar och längtar efter ett eget växthus, kanske någon gång att det blir ett... snart är det i alla fall dags att så pelargoner!
    Önskar dig en fin helg, Helena.

    SvaraRadera
  2. Ja det är sant, är det januari dom fröna ska ner. Yes!! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag planterade sallad, basilika och spenat i krukor igår, längtar så efter att de ska börja sticka upp ur jorden!

    SvaraRadera
  4. Ååå så kul! Jag kanske ska ta och börja nu redan med lite frön. Spännande med spenat, det har jag aldrig provat.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera