torsdag 19 januari 2012

Egna lampor ...


Jag har dille på lampor just nu. Igår var jag på Emmaus och fick med mig 4 lampskärmsstommar hem, i helgen blev det 3 från Röda Korset och så har jag ett antal ligger och väntar på att bli "piffade" sen förut. Det finns ju nästan inga begränsningar för vad man kan hitta på med lampor, det gillar jag!
Stickat, porslin, dukar, trä, glasflaskor, bestick, garn, sockerkaksformar... ja, nu ska skapas må jag säga! I väntan på att mina lampor ska bli klara så bjuder jag på lite inspiration.

Och så skickar jag ut en liten förfrågan här:

Har du någon kul eller egen idé på en lampa som man skulle kunna göra, eller har du en lampa som du har gjort och som du vill dela med dig av???

Skriv och berätta vettja!!!

Fotolänkar: 1,2,3,4,5,6

3 kommentarer:

  1. jag har tyvärr inga lampor att dela med mig av, men nu blev jag ju himla sugen på att göra nåt kul! Trevlig helg, kram :)

    SvaraRadera
  2. Jag tog en lampskärm och klädde om, till det enkla!
    http://lillakrakslottet.blogspot.com/2012/01/sa-var-lampskarmen-klar.html
    Kul med nya idéer!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Mycket fina lampor du gjort! Min favorit är den med besticken =) Själv har jag gjort två som jag lagt ut på min blogg, men jag har en känsla av att det kommer bli fler =) tack för inspirationen!

    SvaraRadera