fredag 24 januari 2014

Det kliar i shoppingnerven och jag vill klicka hem finfina saker till barnrummet

Det börjar så smått klia i shoppingnerverna ... 

Trivs gott här hemma med bästa killen man kan tänka sig, och vi undviker än så länge att bege oss ut bland folk och butiker. Undviker alla januaribaciller som flyger runt...  

Istället kikar jag runt på nätet bland alla underbara små butiker, små kryp-in med såååå fina saker och nej, jag är absolut inte sponsrad !!! Vill bara dela med mig av vad jag hittade. För ... idag hoppade jag in på Frapp och föll pladask för den fina hästen, från Krea.  Ser väldigt välgjord ut. Rea hade de också. Man blir ju lätt sugen att slå till. Trots att den lille mannen har ett bra tag kvar tills han kommer upp på den hästryggen!




Jag älskar träleksaker! Jag tycker att det kan vara rejält, vi behöver inte heller överkonsumera leksaker och ha hur många som helst. Istället tycker jag att det är bättre och roligare att köpa några färre och sådana med fin kvalitet, som håller.  

När jag var gravid så tog jag fram en kartong med gamla leksaker som jag hade haft när jag var riktigt liten. Träleksaker med patina. Väl använda och omtyckta. Som går att använda igen nu, för Charlie. Det gör mig glad! Gillar träleksakerna från Hape.
Och så de underbara förvaringslådorna från Rice - kan se ut som ett bageri eller en grönsaksbod!

Glada tapeter från Majvillan.


Våriga pasteller på fina hyllor för väggen från Ferm Living och snygga posters.

(samtliga bilder via Frapp)






4 kommentarer:

  1. Vilka fina barnsaker du har hittat! Den söta hästen skulle väl passa lilleman perfekt ;)
    Så underbara bilder Charlie & Wilma! Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Tack! :-) Visste inte hur det skulle vara med hund + barn så det är roligt att se dom tillsammans och att det går bra. Ja, kanske slår till på hästen ;-)
    Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera