tisdag 6 augusti 2013

Loppisfynd

En sommar utan loppis är ingen sommar.

I en röd lada vid en vacker sjö fann jag denna lilla skönhet. En stackars lamfot inslängd ibland en massa andra stora bumliga lampor. Den låg där så ynklig och smutsig. En guldtia fattigare traskade jag ut, lycklig som bara den med min lilla loppa till lampfot och efter en hel del pilligt putsande så skiner den igen.

Och så hoppar vi över det där med lampskärm, va?!

stilleben, lampfot, loppis, loppisfynd

lampfot, loppis, loppisfynd, nilla nyfiken

7 kommentarer:

  1. Absolut ingen skärm till den!!
    Vilket fynd=))

    Hoppas du har det gott/Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Tack för titten!
    Vilka söta kläder du sytt, och grattis till bebben i magen ♥ så mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för grattiset och beröm . Jag suger åt mig och syr vidare ;-)

      Radera
  3. Nämen gud så söt! Vilket fynd du gjort! Den är helt underbar och ingen skärm ska den ha. Men det skulle nog bli snyggt med en sån där stor lampa du vet, som är rund och kanske 15 cm i diameter och är vit och ger lite mysigare ljus.

    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte den tanken med större lampa . Problemet var att det är liten sockel på lampfoten så jag tror inte det finns några stora lampor med liten sockel. Eller gör det det? Då tar jag en sån! :-)

      Radera
  4. Riktigt underbart läcker!! Precis som den är!

    kram Tina

    SvaraRadera
  5. Himlar så snygg! Har inte sett något liknande tidigare, men skulle bli himla glad om man lyckades snubbla över en sån på nästa loppisrunda.
    Så kul att fynda.
    Ha en fin dag nu
    Kram
    Helena

    SvaraRadera