fredag 2 augusti 2013

Första matchen mot overlocken ... 1-0 till mig

Jag dammade av min overlockmaskin under sommaren. Bokstavligt talat alltså. Inköpt för ett par år sen men aldrig använd. Läste någonstans att man inte ska sy när man är på dåligt humör. Då hade jag aldrig kommit igång kan jag säga, men nånstans där mitt emellan instruktionsboken och maskinens trådträdningsschema (långt, trist ord) så fann jag ändå en liten gnutta glädje över att jag ändå var på gång.

Första alstret är klart och jag är nog lite stolt. :-) Sydde ett par vantar också med eget mönster med fleece på insidan.

baby, body, overlock, sy, nilla nyfiken


(Mönstrad trikå,mudd och tryckknappar från Stoff & Stil.
Mönster från Ottobre med vissa justeringar pga sömmerskans oförmåga att förstå mönster....körde lite på gehör som jag brukar säga)


8 kommentarer:

  1. Väldans fint! Så gulligt tyg.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är!! Å vad spännande med liten bebis!! Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack så mycket! Jag måste säga att du har en väldigt fin blogg själv!

    Anteckningsboken hittade jag i webshopen: purelove.se, men har sett att den finn på flera andra ställen också. Tycker den är så fin att jag nästan inte vill använda den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, då ska jag kika in där. Kan tänka mig en sån hemma på skrivbordet.

      Radera
  4. Men oj vad duktig du är! Så himla söt liten dräkt.
    Å grattis till lilla undret som växer i din mage.
    Har precis hittat hit och ska nu utforska vidare.

    Ha en bra dag!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar! Åh, vilken bebis drömmer inte om att få krypa in i denna? :-)
    Mys mys mys. Vad ska han/hon heta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, boandet är i full gång! :-) Det där med namn är ju riktigt svårt, det kommer kanske ge sig när man ser den lilla/lille. Tills dess spånar vi på :-)

      Radera
  6. Så fint!!! det är så mysigt att förbereda för ett nytt litet liv! :)

    SvaraRadera