onsdag 2 maj 2012

Våren sprider kärlek


Gårdagens bestyr:

1. Trädäcket inoljades. Vi använde Nordsjö möbel - och terassolja med färgpigmentet "Sand". När det var nystruket såg det helt vitt ut men nu börjar det lugna ner sig. Tror det kan bli bra. Visar en bild sen.

2. Krukor och trädgårdsredskap tvättades. Så skönt att ha allt fint och rent när man ska börja använda det!

2. Vårt krassliga äppelträd sågades ner. Där ska det kommande växthuset stå. Matte samlade tappert in små grenar i en fin hög som Wilma sekunden senare lekte plockepinn med och strödde åter ut över gräsmattan...
Matte lyckades rädda några kvistar som hamnat inne i vaser.

3. Liljekonvaljerna vid äppelträdet flyttades till rabatten. Nu hoppas jag bara att de tar sig så att de ger blommor snart. Bladen hade redan kommit en bit på väg. Håller tummarna, älskar doften av liljekonvaljer!!!

Så där ja! Nu tycker jag vi är duktiga, mannen var på jobbet först så vi hade eftermiddag/kväll ute i trädgården. Vädret har varit strålande idag med, känns som sommarvärme!



2 kommentarer:

  1. Vad härligt att påta runt i trädgården! Jag längtat också efter att få se liljekonvaljer dyka upp, men vädret envisas med att ge mig snö istället..

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att påta runt i trädgården! Jag längtat också efter att få se liljekonvaljer dyka upp, men vädret envisas med att ge mig snö istället..

    SvaraRadera