onsdag 28 mars 2012

Slappardag ...

Ibland måste man vända dygnet ut och in. Så blev det inatt. Mannen hade bokat en bussbiljett till Kastrup för vidare färd mot Grekland, och bussen gick från Göteborgs central 02.35. Jorå.
Jag skjutsade honom till bussen, inte det minsta avundsjuk...

Vi har en f.d kollega som har hus i Koroni  (5 timmars bilväg från Athen) och vi har varit där flera gånger men nu åker mannen ensam. Hundvakt saknas och jag ska till mina föräldrar i påsk så det känns ändå helt ok och jag är så glad för hans skull.

Här är några favoritbilder från när vi var där 2009:


Nu är det Wilma och jag som rumsterar om här hemma, men idag tog vi en rejäl sovmorgon!
Sen spacklade jag skruvhål och målade kanterna på den ihopsatta bokhyllan och Wilma var där med nosen så nu är hon vit på sidan av nosen, sötisen (syns lite svagt på bilden). 


Tomatplantorna som jag satt börjar sakta att ta sig upp, det kommer bli "dark chocolate" körsbärstomater, vi hade de förra sommaren och de var fantastiskt söta och goda. 


Det var väl allt vad jag hade för idag.
Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Just ja! Tomatplantor vad det jag. Det hade jag ju planer om att så i år. Tror du att det är försent?

    Hmm...är nog inte heller avundsjuk på en resa till Grekland... ;-)

    Ha en fortsatt fin torsdag!

    SvaraRadera
  2. Hej Mira!
    Det låter inte helt fel med en resa till Grekland, fina bilder!
    Hoppas du kan hänga med nästa gång:)

    Vad gott med egenodlade tomater, har inte hört talas om den sorten "dark chocolate" förut.

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Då hade du ännu tidigare morgon än mig :)
    Vilka underbara bilder från Grekland, det är så vackert där!
    Ha en skön helg du o Wilma :)
    Kram Suss

    SvaraRadera