onsdag 29 december 2010

Vackra vinter...


Vilket vinterlandskap vi har, här är en trolsk bild från Vättern i julskrud. Jag tänker på det ofta, denna vintern uppskattar jag verkligen all snö, trots kylan o allt vad snöskottning innebär. Med en snöglad hund i familjen så ser jag på snön ur ett helt annat perspektiv. Klart det är för j-a kallt men man kan välja att se det vackra - idag återvände vi hem efter en dryg vecka på resande fot o flera maträtter rikare :-) Efter vägen var träden vackert snötäckta och jag tittade o njöt.

O snart är det januari! Ljuset kommer så smått tillbaks och jag ska väldigt snart köpa hem ett knippe med färgglada tulpaner!

Alla årstider har sin tid, men det är väl tjusningen, eller?




Vi hade en härlig promenad häromdan med solen som sken så vackert.


Wilma älskar snö! Vi kan kalla henne Wilma "snöplogen".




Åter hemma som sagt och alla saker (nästan) har packats upp. En myskväll i soffan var på sin plats. I morgon ska jag till frissan Eva för lite fräsch färg o en klippning. Bra uppladdning inför ett nytt år!

Kram/Mira

2 kommentarer:

  1. Jo men visst är det vackert nu och hundarna njuter verkligen. Köpte mig en bukett tulpaner på ica igår, känner så att nu vill jag ha vår men det tar väl ett tag till =)
    Önskar er ett Gott nytt år!
    Helena.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina snöbilder på Wilma=) Hon ser ut att njuta lika mycket som kenzo ute i snön! Ha det fint

    SvaraRadera