torsdag 30 december 2010

Ett gott nytt år till er!

Jag städade i min dator under julhelgen. Hittade den här texten som jag skrev under just julen för hela 10 år sen. Minns inte vad jag hade i tankarna just då, men det kan väl vara nåt med nytt år o alla förväntningar vi har. För att inte tala om alla finfina nyårslöften ...


Varför gör jag inte det
jag vet att jag mår bäst av
Varför gör jag mig själv besviken
om och om igen?

När jag vill, vill jag så mycket
sen håller det inte
då faller allt

Varför ska allt gå så fort
Varför ska alla skynda
För vem stressar vi
Vart någonstans stressar alla till

När är jag nöjd
Blir jag någonsin

En liten bit på vägen
framåt bara
det som gör mig gott

Jag vet ju innerst inne
Varför ska jag svika min inre röst

En väg leder alltid nånstans
Men det är kanske så
att jag inte ska veta


 
Nu vill jag önska alla er som läser min blogg ett riktigt GOTT NYTT ÅR och önskar Er alla ett spännande och glatt år fullt av upplevelser!

Varma kramar från Mira!

5 kommentarer:

  1. Så fint skrivet!
    För det är ju så...

    Just raderna "Jag vet ju innerst inne
    Varför ska jag svika min inre röst"
    tar jag med mig in i det nya året.
    Klockrent!

    Så önskar jag dig ett fantastiskt nytt år.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. ♫•*¨*•.¸¸ Gott Nytt År!¸¸.•*¨*•♫

    SvaraRadera
  3. Det var fina tankar! :)

    Ha ett Gott Nytt År!

    kram

    SvaraRadera
  4. *.*.*God Fortsättning*.*.*
    Ha en bra dag
    kram wivi

    SvaraRadera