söndag 2 mars 2014

Vi rör lite på oss ...

Mammaledig och bara lugn och ro. Eller inte... 

Råkar man som oss hitta ett drömhus mitt i allt bebisbestyr så,  vad gör man? 

Jo, man försöker få ihop allt utan att för den skull vara en sämre mamma och pappa. 
Jag tror vi har fixat det ganska bra. 

För snart två veckor sen var vi på en husvisning. Vi har kikat länge efter ett hus men aldrig känt att något varit "det rätta". Men så såg vi ett hus som vi föll extra för och tänkte att det var synd med ett så  fint hus när vi har fullt upp med bebisbestyr. 
Vi åkte ändå på visningen. För skojs skull bara. 

Det började med att vi parkerade bilen i husets carport. Vännen E var med på visningen. När vi klev ur bilen sa jag till E "Ja, välkommen hem till oss!" Vi klev in i hallen och jag kände att det var ju en himla trevlig känsla. Ni vet den där känslan, att inte veta varför, men man bara trivs! Så fortsatte det och varken jag eller mannen kunde få detta hus ur huvudet. 
Vi tänkte, kände, pratade och den kvällen blev sen kan jag lova ... 

Det är aldrig rätt tidpunkt att flytta säger vännen E. Jag kan hålla med. 
Huset ligger vid ett dagistätt område nära både affärer och havet och jag kan knappt fatta .. i lördags skrev vi på ett kontrakt på huset!!!! 

Vi kunde bara inte motstå det och vi lyckades få det!  

Nu har det gått en vecka och vi har redan haft en fotograf här hemma hos oss för att vi behöver sälja vårt boende för att kunna köpa det andra. Visning är den 9 mars och det är en skräckblandad upplevelse. Vi kan bara hoppas att det kommer folk. Att någon vill bo här där vi har trivts som fisken i snart 7 år. Jösses 7 år, vad tiden gått fort! Jag gillade fotografen som förutom att han var en riktigt trevlig prick även tog väldigt fina bilder tycker vi. 

2011 var pappa här en hel vecka och hjälpte oss att sätta in nytt kök. Drömmen vore att ta med sig det här köket var jag än skulle flytta för jag trivs så i vårt kök! Massa beröm till pappsen för ett strålande resultat och trots mycket jobb så var det en himla rolig vecka!





















Nu hänger det på att någon vill köpa vårt hus för annars kan vi inte få vårt drömhus...  

Men såklart tänker vi att det kommer gå vägen. Vi rensar och städar så mycket vi bara orkar.
Oftast blir det att en i taget jobbar, den andra myser med Charlie. ;-) 

"Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid.... " 

Ett bra ordspråk som jag hört nånstans. Passar bra in på oss just nu. 

Håll tummarna för oss och så återkommer jag så snart jag vet mer. 
Det är en spännande tid vi har nu framför oss!

Kram på er!

foton: Mattias Vogel

Temat på Maria och Kristinas fotoutmaning idag är " Rörelse" . Det passar ju alldeles förträffligt! Kika in här för fler bidrag!


10 kommentarer:

  1. Så fint ni har det. Det kommer ni säkert få sålt. Kul med nytt boende. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja nu hoppas vi på det bästa !
      Kram / Pernilla

      Radera
  2. Spännande med nytt boende, går säkert snabbt att sälja det ni nu har så fint som det ser ut.
    Lycka till, Helena.

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna hårt för att ni ska få ert drömhus! När det känns som att komma hem måste det vara meningen att det ska bli ert.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du håller tummarna, ja, jag tror på att det dom är meningen slår in. Hoppad det gäller detta. ;-)
      Kram

      Radera
  4. Jamen det är klart att ni kommer få ert fina hus sålt!
    O när är det rätt tillfälle? Vad ksa man vänta på?
    Klart ni gjorde rätt i o gick på magkänslan. Det där med att ångra sig sen är ju inget kul...
    Stort Lycka till nu!!!
    Håller tummen så klart!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Att följa magkänslan är svindlande ibland och man undrar vad man håller på med. Men den är väldigt stark samtidigt . Tack för tummarna ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det där huset ni tittade på måste ha varit speciellt. Håller tummarna för att ert gamla hus säljs snabbt. så spännande allt måste kännas.

    Ha en fin start på veckan. // Lissen

    SvaraRadera
  7. Vad spännande, grattis till huset! kram Mia

    SvaraRadera