lördag 29 mars 2014

Rensar i kartonger och det poppar upp minnen

Jag är mitt i alla flyttkartonger. Tömma bokhyllor, rensa i sedan länge "arkiverade kartonger" med bland annat gamla bilder.  Det var på den tiden det var helt naturligt att skicka in rullen på framkallning. Jag hittar en kartong där mycket minnen finns samlade, både bilder och andra saker som får mig att tänka tillbaks. Så roligt. Allt samlat i en kartong...







Vi åkte runt flera somrar i min lilla bil och gav konserter i kyrkor och på festivaler. Låt denna flytt få mig att förstå att jag faktiskt inte vill göra så med mina gamla minnen. Ner i en kartong. Om det inte hade varit för flytten så hade kartongen stått kvar där, bortglömd.

Utvalda foton ska så småningom in i ramar, upp på väggen. Jag hittar några diplom som jag är stolt över - de ska få vara framme. Inte för att glänsa på gäster, bara för att påminna mig om att jag faktiskt gjorde det där, den gången.

Jag bläddrar igenom några av bilderna och blir varm i hjärtat över hur glad jag ser ut och hur fin jag var. Samtidigt knyter det sig lite - jag kände mig inte riktigt så glad och fin just då.

Jag får ta det som en lärdom - att vara nöjd med mig själv, just nu och precis så som jag är. Just nu.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar