torsdag 14 juli 2011

Bara bär o mixa


 På Smakprov kan man provläsa alla sorters böcker. Jag såg ute i bloggvimlet den här boken, Råsmart familj av Ulrika Hoffer,  och efter första smoothien var jag fast!  Nu är boken beställd från Bokus och jag hoppas den dimper ner i brevlådan fortare än kvickt. Med en mixer och ett fåtal bra ingredienser så kan man göra en massa varierande nyttiga drinkar, som frukost och som lunch. Jag har inhandlat Proteinpulver med smak av vanilj (Holistic) och så har jag fyllt frysen med bär.

Smakprov kommer här:

2 dl sojamjölk
1 banan
1 dl frysta hallon
2 msk proteinpulver
kanel

Mixa runt och drick o njut!
Istället för kanel provade jag att ha i kakaopulver och då blev det en annan sensation. Som en efterrätt!




Hälsosamma /Mira

1 kommentar:

  1. Ohh, jag såg så fint du har gjort i zinkbaljan med vattenfontänen. Vart kan man hitta en sån och hur fungerar det?

    Kram Teres

    SvaraRadera