lördag 15 maj 2010

Titta in i kameran ...





Några dagar med mina föräldrar på besök och syrran o hennes son. Wilma gillar folk och upptäcker nya saker för varje dag. När hon inte sover så är det full fart. Men i morse hade vi en riktig guldstund på köksgolvet, bara Wilma o jag, en tass snuddar mitt ansikte och hennes snarkning hörs i mitt öra... det var en lycklig stund!

Här har varit halvbra väder bara, var och köpte ett planteringsbord att ha blomkrukor
o diverse annat på... funkar nog inte med krukor som står på marken antar jag, eller vad tror ni???




En lång o skön helg har det varit och den är fortfarande... ikväll är det bara mannen, jag o Wilma.
Vi ska bara mysa o laga soppa med lax, räkor o saffran tänkte vi. Gott ska det bli!

Ha en skön helg önskar jag er alla!

Kram/Mira

14 kommentarer:

  1. Vilken goding! Inget är väl sötare och inget lukar väl godare än en liten valp! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hej låter hur mysigt som helst lax mmm gott! Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Vilken söttis!!!

    Ha en härlig vecka!

    kram, Olg@

    SvaraRadera
  4. Oj vilken liten sötis. Valpar är ju det bästa som finns ;)

    Ha en skön söndag! /Linda

    SvaraRadera
  5. Hon är ju för sööööt lilla Wilma, kul att du visar så mycket foton på henne :)

    Trevlig med besök av föräldrarna, hoppas resten av helgen varit bra och att du får en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Hmm, ser ut som om ni fått en liten utbrytardrottning på halsen! :)
    Längtar verkligen efter en egen tass och en egen snarkning i örat - det är sååå mysigt!

    Precis hemkommen från ett gospelgig och snart är det verkligen dags för sängen, men var bara tvungen att hoppa in och se hur ni har det!

    Ta hand om er!
    Kram ia

    SvaraRadera
  7. Vilken go liten tjej hon är er Wilma! Men minns allt för väl valptiden som för oss ibland var väldigt påfrestande=) Kenzo gick in för att ALLT skulle smakas och bitas sönder... hmm=).
    Valpracen och hänga i skog och byxben var något av kenzos favorit då han var liten. Ofta slutade han efter att vi ignorerat honom och han inte fick något "motstånd" Men vissa gånger fick vi ta och hålla honom tills han lugnat ner sig igen. Fortsatt lycka till!!! Jag lovar att bitandet lugnar sig lite efter att huggtänderna hoppat ut! Ha det fint.

    SvaraRadera
  8. Jag kan känna doften av valp!! ta min hand på den mjuka rosa lilla bebis magen så mjuk & varm mmmm njut medans ni kan thihi med en flatte är de full fart eller som jag bruka säga on el off ingen där i mellan..De ska bli kul att följa er blogg..Vilken kennel kommer Wilma ifrån alltid lika kul att kolla....
    Ha en bra vecka
    kram wivi/chivas

    SvaraRadera
  9. Hon är ju för go den där "Wilma Skruttan"....Man skulle bara vilja ta upp henne o gosa med henne....Fniss! Fint namn till en fin hund också! Vår dotter heter Wilma.Fniss! Hoppas att du haft en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Men oj vilken raring !! Harry skulle bli upp över öronen förälskad om han fick se ;-)
    Underbart med valpar , men vår Harry har aldrig kommit ur det stadiet så jag börjar bli lite less ;-)
    Kul att du kom in och lämnade en kommentar , tack !!
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  11. Kenzo har oftast bara anpassat till nya saker och regler. Vi har ingen bur bak i bilen utan bara ett galler. En dag satte vi honom helt enkelt bara bak i bilen och då accepterade han det. Ett par gånger satt en av oss i baksätet för att kunna berömma och stoppa ner en hand till honom bak i bilen om han skulle bli orolig men det fixar säkert din Wilma nu. Vi har som sagt inte haft bur men jag skulle köpt en stor bur från början då de helt plötsligt en dag är fullvuxna=)
    Lycka till.
    Ha det fint Kram josefine och kenzo

    SvaraRadera
  12. Tack så mycket för din söta kommentar i bloggen! Visst är det en fantastisk sommar vi går till mötes, vi nyblivna och blivande hundägare!
    Längtar så hjärtat håller på att hoppa ur kroppen, vill så gärna hålla honom igen! Han var en av våra favoriter med, så det känns extra härligt!

    Hoppas du får en fortsatt underbar torsdagskväll!
    Kram ia

    SvaraRadera
  13. Hej
    Trevligt att hitta hit och vilket gulligt namn du har på bloggen. Tittar gärna in igen för att se hur det går med sömnaden.

    Trevlig fortsatt vecka önskar jag dig

    Krama Mia

    SvaraRadera
  14. Tack för titten! Hoppas allt är bra med Wilma....Önskar dig en riktigt Trevlig o skön pingsthelg! O mycket bus med Wilma....Fniss! Kram Therese

    SvaraRadera