lördag 22 maj 2010



Glad Pingsthelg på er!

Solen skiner och det är äntligen varmt ute. Tjoho! Mannen spelar på Liseberg men sen kommer han hem o vi har tänkt oss att grilla, bara en lugn helg blir det. Jag sitter vid datorn och kikar på loppisställen, på loppiskartan kan man söka efter loppisar nära där man bor. Inte dumt alls o jag längtar så efter en loppisrunda. Sommaren kommer innehålla lite sommarauktioner också har jag tänkt, mysigt o så kan ju Wilma följa med o botanisera bland alla grejer, hehe....

Här hemma håller Wilma förresten på och skapar stilen Shabby Shic lite var stans... slitet o nött i kanterna... det är ju på modet nu tack o lov!

Igår hade hon ett valprace i köket, mannen var hemma med henne. Plötsligt hör han henne gny o falla ihop. Hon måste ha sträckt sig eller stukat tassen, stackars plutten... hon haltade igår, lite idag också men nu är det lite mer fart på henne igen. Försöker att hon ska ta det lugnt så det går över.

Nån som varit med om samma sak? Det går väl över av sig själv kan jag tro, eller?

Blommorna exploderar i rabatten nu o det är så härligt ute. Ha en riktigt skön helg o njut av värmen!

Kram/Mira

7 kommentarer:

  1. Så modernt du får det, ha ha...

    Hoppas du njuter av sommarvärmen riktigt ordentligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. låter helt underbart :) Hoppas ni får en mysig dag nu då

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ja. denna dag är underbar, det luktar så gott ... nu är det från grillen!
    :)

    SvaraRadera
  4. Så roligt med inplanerat loppisrunda! Jag hade en i helgen med _hela_ familjen... Nja.... efter en timmens jakt alla var sugna på nåt annat... Tur att jag bestämmer själv vad jag gör ;))))

    Ha en trevlig vecka!

    kramar, Olg@

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren! Vad roligt att du blivit hundägare, de ger så mycket tillbaka. Lycka till med dina loppisrundor. Hos mig kommer det bli en hel del, som alltid :)

    SvaraRadera
  6. Och vilka underbara bilder förresten!

    SvaraRadera
  7. TACK för ert grattis till Kenzo! Ang tassen är det säkert något som går över. Kenzo har också stukat till sig några gånger när han var mindre. Ofta skrek han så vi trodde benet var av=) men efter ett tag lugnade det ner sig=) Ha en fin vecka.

    SvaraRadera