onsdag 3 mars 2010

Testar...

Nu händer det grejer, jag har varit o pillat på html-koderna på bloggen.
Spännande... farligt.... Jag vill ha kolumnerna bredare så att jag ska kunna ha större bilder o lägga dem brevid varandra o i fyrkant liksom....   kallas med ett finare ord för Collage..hihi :-)

Pirrigt var det, för jag vill ju inte att bloggen med dess innehåll ska bara flyga ut i tomma intet, tog en säkerhetskopia, o så började jag att knappa.
Hittade en väldigt bra beskrivning på Fixa din blogspot och den var tydligen tydlig o bra för jag förstod den. :-) Nu är den ju bredare i alla fall. Nästa projekt är att få headern bredare med... hm.

Helst byta ut den mot några bilder, nån som kan tipsa om hur man gör det?
Kollade också upp Artisteer 2. Har nån testat det o är det bra?

Ett litet tekniskt inlägg idag blev det... mer tekniskt än vad jag har varit på felan idag... eh. :-)

Nu blir det Halv Åtta Hos Mig - det är så mysigt att se det tycker jag.

Kram på er där ute i bloggrymden! /Mira

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du kikade förbi, alltid kul med nya bekantskaper :)

    Kikar runt lite hos dig.
    Ha en bra helg!!
    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej Mira!
    Tack för besöket. Åh din blogg är superfin!!!
    Precis så vill jag också göra, men är lite för feg. Jag vet att jag testade att göra min skyltblogg till tre kolumner, men något blev lite fel... *fniss*
    Nu har jag ju någon jag kan fråga, he, he...
    kram Susanne
    Återkommer...

    SvaraRadera
  3. Jag törs inte börja bängla mer med min blogg, trots att jag gärna skulle vilja ha två större foton bredvid varandra.. men htmlkod skrämmer livet ur mig! ;-D

    SvaraRadera
  4. Vilken otur. Våra råddjur har ätit upp vårt äppleträd.
    Kram Lotta

    SvaraRadera