tisdag 2 april 2013

Ett levande rum igen

Halloj på er, hoppas ni hade en skön påskhelg. Här sken solen hela helgen och igår städade jag ur växthuset. Skönt att ha det klart när värmen kommer på allvar. I år ska vi ställa in ett par stolar så vi kan sitta där inne och bara vara.

Rummet intill vårt vardagsrum hade vi ju ett matsalsbord som vi knappt aldrig använde. Ett "dött" rum som stört mig länge. Nu är matsalsmöbeln såld och in har istället kommit en liten chiffonjé. Vi hittade den på Emmaus här i stan. Bra ställe och bra priser. Den agerar just nu som dataplats och bloggplats så nu lever rummet igen! Nu letas efter ett vitrinskåp modell gammal och sen är jag nöjd. Blir att ge sig iväg på auktioner lite mer planerat och det känns ju bara roligt!



Önskar er en fin vecka! 

Kram/ Pernilla

8 kommentarer:

  1. Oooo, men skoja inte! Så snygg den är!! Jag önskar jag kunde hitta en sekretär eller liknande att ha som studiehörna, det tar liksom bort lite katthår och damm ;) Ja, vi har blivit med katt istället, nu när Scubbisen fick byta hem.

    Hoppas allt är bra med er och att ni haft en toppenpåsk! Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jaså, ni har blivit med katt! Så mysigt, förstår att det måste ha varit tomt sen Scooby flyttade ...

      Kram

      Pernilla

      Radera
  2. Så charmig den är! Förstår att den livade upp ;)
    Men även tapeten livar upp! Är den ny?

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Din kommentar livar upp också! :-)

      Nej, det är faktiskt ingen tapet utan en tavla (tyg uppspänt på en duk) från Marimekko.

      Kram

      Pernilla

      Radera
  3. Tack, mina datorproblem är lösta för tillfället ;)
    Så fin chiffonjé! Snyggt i rummet!
    Jag är så sugen på att kolla in lite möbler att göra om... Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så bra att datorkrånglet löste sig!

      Kram

      Pernilla

      Radera
  4. Riktigt fin chiffonje!!! förstår att du är nöjd med den!!
    Lycka till i jakten på vitrinskåpet!! =9
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Oerhört vacker chiffonjé, vilken lycka att ha i rummet.

    Roligt att ha ett projekt att leta efter på loppis.

    Ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera