torsdag 1 december 2011

Just nu leker jag en tråkig väder-lek!


Nu blir det kanske uppståndelse här, men jag ÄR ingen höst-vinter-regn-och-rusk-blås-människa. Visst, hösten med sina färger är fantastisk men sen när de vackra gula löven fallit och kvar står ett naket träd utan snö på grenarna ... det är inget vidare faktiskt.

Nu har jag bakat både saffransskorpor och lussekatter, druckit glögg  och ätit pepparkakor med ädelost , men det som fattas för att få in den rätta stämningen här är lite, lite SNÖ!

Snälla tomten, kan du inte ge mig ett paket i förskott... en snökanon!

Kollade ni julkalendern idag? Det gjorde jag, ganska mysig och lovande tycker jag. Men hallå, det är ju 1:a december redan ... kom igen nu tomten!

Under tiden sitter jag och bläddrar bland gamla vår- och sommarbilder. Mmmm, det är vackert det!

3 kommentarer:

  1. Hösten gillar jag.
    Men vintern...känns mest som att jag fryser mig igenom månaderna!
    Och längtar efter våren.
    Gäller att göra alla tider till något mysigt så jag tror jag ska göra som du i helgen.
    Väcka lite julkänsla till liv=))

    Ha en bra helg/Hannis

    SvaraRadera
  2. Ja kom igen tomten säger jag! En fördel att bo i norr tycker jag är just snön så det här vädret känns extra knäppt nu. De tidigare tre vintrarna vi upplevt har varit enormt snörika och frostiga. Kom igen nu tomten!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Halloj, ja julkalendern är riktigt bra! Och SNÖ vill vi ha håller med gillar INTE nakna träd och gråa dagar! Kram Annica.

    SvaraRadera