tisdag 3 maj 2011

Oj vilket party!!!

Dagarna rullar på alldeles för fort här, påsken är över och idag fick vi snö ... hujeda mig vad konstigt... tja, men ikväll lyste solen åter och jag tror på mer värme snart i allafall. :-)

Förra veckan var en fröjd på jobbet. Vår chefdirigent G.Dudamel var tillbaks och på valborgsmässoaftonen firade vi vår sista konsert för veckan + att han fyllt 30! Vilken fest! Jag vaknade på söndagen med ett leende på läpparna, så ska en fest va!

När en symfoniorkester har fest så snålas det inte på uppträdanden kan jag lova - det var frank sinatra-låtar med storband, manskör som sjöng in våren, spelmanslag med två nyckelharpor (en av dom va jag) och liveband till dansen in på sena natten. Jag fastnade i ett rum alldeles intill baren där vi lirade folkmusiklåtar! Oj, vad kul vi hade! Lite dans hann jag med också och en massa glada skratt!

Söndagen var ledig men en massa övning på felan för att förbereda kommande vecka, plus hundkurs med Wilma på kvällen. Hjärnan korvstoppad med musik och så en massa lydnadsträningsinstruktioner på det ... gissa om det gick sisådär... ? Tror vi gått för fort fram med lydnadstävlingen med vår söta Wilma. För hon är mer söt än bra... Nu har hon börjat löpa också så vi får se hur allt löser sig framöver.

2 kommentarer:

  1. Får inte se videon här på jobbdatorn...men det låter onekligen som en hejdundrandes fest. Roligt!

    Hoppas du har en fin torsdag!

    SvaraRadera
  2. Kul med fest! Tyvärr har de tagit bort videon från you tube. Får le åt minnena...

    SvaraRadera