tisdag 2 november 2010

Ett fenomen ...

Läser på Ullareds hemsida att de har kö in till affären ca 23 dagar om året ...

I lördags var en sån dag. Jag har väl aldrig sett på maken till kö ...

...det blev en kanelbulle och en cappucino i kiosken intill medans jag betraktade den slingrande kön.

Ok, julklappsköp och lönehelg ...  kunde väl ha räknat ut det. det blev ett billigt Ullaredsbesök denna gången och istället en titt på torgmarknaden i Varberg. Där inhandlades det vita doftande liljor,  en stor o fin ljung och färgglada cyklamen ... o det var ingen kö ...

Kram/Mira

3 kommentarer:

  1. Ullared är ju alltid kul = )! Men visst, köerna är inte lika roliga. Kul att du kikade in till mig. Vårt köksbord är ett fynd på blocket, ett handgjort som vi har målat om. Hoppas du hittar vad du ska ha!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Hi,hi...svarade visst på en fråga som inte var från dig, ursäkta....= )!

    Ha en braaa dag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Ååå, mina gamla hemtrakter! Jag minns när det ALLTID var kö till Ge-Kås! Förr, när det var liiite mindre, då för en 15-20 år sedan då var det ALLTID kö! Och den var lika lång som den visas på tv och bilder, ibland ändå längre.... Och man stod där och frös i upp till 2 timmar ibland... Nu tar det ca 20 minuter även om det är kö, innan man kommer in - lite skillnad! *fniss*

    Ha en underbar vecka!
    Kram ia

    SvaraRadera