söndag 25 april 2010

Nu börjar livet!




Wilma är hemma! En dag som jag sent kommer att glömma och flera dagar framåt som jag ser sååå otroligt fram emot!

Både mannen o jag vaknade pigga halv sju i morse, jag hade haft nån dröm om valpar o burar o jag vet inte vad men jag vaknade i alla fall med ett stort o brett leende! IDAG ÄR IDAG! DAGEN HAR KOMMIT! IDAG BLIR VI MED HUND! Sa i bilen ner att jag då aldrig har längtat så här mycket... mannen ummade med ett litet leende... tror att han höll med ja... :-)

Nybadad och glad, busig o gosig tog hon emot oss. Susedalens kennel, Marie Tell o hennes man Jörgen är helt underbara!!! Allt känns enkelt, glatt och positivt.

Bilfärden hem kändes i början som att den skulle vara i en evighet - Wilma ylade o "grät" högljutt... klart det. å så in i en bil som låter o en massa nytt att kika på. Men efter en stund så la hon sig ner o somnade. Där nånstans mitt i bilresan så kom en känslovåg farande (inte enda gången idag kan jag lova...!) o jag kände en total lycka... visste inte vad jag skulle ta mig till.... tårögd kikade jag ner på sussande Wilma. Magiskt...

När vi kom hem o jag släppte ner henne på gräsmattan så var det viftande svans och en glad slick mitt i nyllet! Det var då hon fick bekanta sig med sin nya kompis - mjukistaxen!

Dagen har gått fort och nu ligger lilla Wilma o myser i soffan brevid mannen. Veckan som kommer ska jag vara hemma, bara Wilma o jag - hela tiden! Kul kul kul!!!!!

Nu ska jag ansluta till mysgänget i soffan....

Kram på er alla!!!

/Mira

5 kommentarer:

  1. åååh, får man vara såååå söt!!!! Jisse så go, hoppas allt kommer grå bra för Er nu när ni är nya hundägare :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Hej Mira!
    ÅÅÅHH så söt hon är Wilma!! Hon kommer få det jättebra hemma hos er:)

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos!
    Mysigt, förstår att du är glad nu=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att ha hund!!
    Stort Lycka till från mig och mina 3 svarta!!
    Helena.

    SvaraRadera
  5. Åh vilken söt hundvalp:) Ha en riktig trevlig valborg:) Kram Izabell

    SvaraRadera